|
Diszlexia, diszkalkulia elleni tréningA tanulási nehézségekkel küzdő, kudarcok sorozatát megélni kényszerülő gyermekek számára szinte elérhetetlen, hogy a társaik által "játszva hozott" szinten és tempóban haladhassanak a megismerés, a felfedezés – vagyis a tanulás – tulajdonképpen izgalmas útján. A Tomatis módszer alkalmazásával a nehezen boldoguló gyermekek lemaradása is hatékonyan, gyorsan behozható, a felfedezés élménnyé tehető. További információ: http://www.trening-fejlesztes.hu/diszlexia.htmlA diszlexia, diszkalulia, diszgráfia napjainkban egyre elterjedtebb tanulási zavarok. A tünetek közismertek, viszont az okok kevésbé. Mindhárom probléma hátterében észlelési zavar, az agy az átlagostól eltérő "sajátos működése" húzódik meg. Félreértés ne essék: a tanulási zavarokkal küzdő gyerekek orvosi értelemben véve teljesen egészségesek! Ám dr. A. Tomatis (1920-2001 francia orvosprofesszor) által kifejlesztett teszteljárás során egyértelműen mérhető, hogy ezek a gyerekek a probléma jellegétől függően bizonyos hangfrekvenciákat nem vagy tévesen, megint másokat pedig az átlagosnál sokkal jobban észlelnek. Emiatt az észlelési zavar miatt az adott gyermeknek nehezebb dolguk van az iskolában. Hátrányukat megpróbálják sokkal jobb odafigyeléssel kompenzálni. Következményként hamarabb fáradnak, s ez pedig igen sokszor figyelemzavart és magatartászavart eredményezhet. Ezek a zavarok a Tomatis módszerrel kezelhetőek, kiküszöbölhetőek. Tomatis módszere, az audio-pszicho-fonológia, már évtizedek óta elterjedt eljárás, világszerte több ezer fejlesztő központban sikeresen alkalmazzák. Lényege, hogy a résztvevők napi két óra hosszat zenét hallgatnak. Persze nem egyszerűen zenehallgatásról van itt szó. A "zene" az adott frekvenciákra megszűrve egy speciális készülékből, egy erre a célra kifejlesztett fejhallgatón keresztül érkezik a tréningen résztvevő fülére és testére. S lévén a tréning mindig egyénre szabott, tehát éppen azt kapja a résztvevő, amire szüksége van, így a gyerekek szívesen együttműködnek. Közben lehetőségük van játszani, festeni, rajzolni, mozogni – szóval mindenre, amit egy gyerek szeret csinálni – s ez még élvezetesebbé teszi számukra a tréninget. Így szinte észrevétlenül küzdik le tanulási, beszédértési zavaraikat, és csökkennek, lassan megszűnnek magatartási, koncentrációs problémáik. Erről a sajátos tanulási folyamatról bővebb információk a trening-fejlesztes.hu oldalon olvashatóak. (A cikket beküldte: trening-fejlesztes)
|